tisdag 26 augusti 2014

S i Lerum vill agera jultomte med skattebetalarnas pengar


Jag brukar se mig själv som någonstans i mitten på den politiska skalan. Jag tycker inte att skatterna är för höga och jag tycker att det är full rimligt att vi tillsammans efter förmåga finansierar välfärden. Jag tycker att var och en har ett ansvar för sitt eget liv och sina egna val, men alla kan välja fel eller drabbas fel och då får vi hjälpa varandra. Inga konstigheter. Jag har full respekt för att det finns andra politiska partier än mitt eget och att andra politiker tycker annat än jag själv. Sällan blir jag arg över andras politiska åsikter. Vi är alla olika.

Men nu är jag arg (och häpen). Över socialdemokraternas syn på skattebetalarnas pengar. En sak är att S i Lerum vill höja skatten, det får stå för dem. Nej, det som gör mig arg, det är att de skrävlar med att de avsatt ett antal miljoner till en särskild önskelista. Ett antal miljoner som de i dagsläget inte ser något behov av. Utan, som de käckt säger: Skriv ned på talongen där, vad ni önskar er, så ska vi se vad vi gör med pengarna. Som om det vore deras pengar. (Ja, ni läste rätt. S vill höja skatten utan att veta vad de ska använda pengarna till.)

Hallå socialdemokrater i Lerum! Om ni vill höja skatten, så gör det (om väljarna så önskar). Men använd åtminstone pengarna på ett ansvarsfullt sätt. Det är ju inte era pengar. Och om ni vill agera jultomte, gör det. Men betala då julklapparna med er partikassa. 


Inga kommentarer: