måndag 11 augusti 2014

Ett bra samtal med en journalist

I går var jag och hälsade på mina föräldrar i Särö. Passade då på att kampanja lite för Emma Gröndahl, som är riksdagskandidat i Halland. Mer om Emma kan ni läsa på www.kryssaemma.nu 

Tidigare idag hade jag en journalist på besök hemma hos mig. Hon ville veta vilka frågor som är viktigast för Folkpartiet i Lerum, och det svarade jag på - skolan, äldreomsorgen och bostadsbyggandet (och att alltsammans kräver ordning och reda i kommunens ekonomi och inte minst kloka investeringar), men det blev också ett samtal om varför just de frågorna är viktiga för ett liberalt parti. Om att man inte väljer sina föräldrar och att vi därför måste ha en skola där alla barn klarar sig (inte bara barn från akademikerhem eller barn som klarar att "ta ansvar för sitt eget lärande") och om att vi människor är individer hela livet och därför ska ha rätt att bestämma över våra liv även när vi blir äldre (och inte klumpas ihop som ett kollektiv där alla har samma behov och önskemål).

Nu ska jag iväg till Lerum för ett möte med kommunstyrelsens presidium. Ville bara dela med mig av samtalet med journalisten. För det var ett bra samtal. 

Inga kommentarer: